2009. július 14.

Szurdok 40/30

Tervezett időben érkeztünk Pomázra, gyors regisztrácó és bögre választás után már indulhattunk is. Szép, napos idő volt, de így reggel néha még egy kicsit hűvős volt a szél. Pomázról viszonylag hamar kiértünk és már azon vettük észre magunkat, hogy egy jó kis emelkedőt követően az első EP-n vagyunk, a Janda kulcsosháznál. Innen még frissen, hamar felértünk a Nagy-Csikóvárra és nagyon gyorsan le a Holvilág árokba. Ekkor tovább olvasva az itinert felmerült, hogy merre menjünk majd, megnézzük-e a nagyon szép Salabasinai-árkot vagy inkább a normál utat válasszuk. Ez útóbbit tettük. A pilisszentkereszti Szent-kútnál sem álltunk meg, amiért megjegyzést is kaptam, de mondtam, hogy nemsokára elérjük a globális etetőpontot, majd ott pihenünk. És ott tényleg tartottunk egy 20 perces pihenőt, közben ettünk egy kenyeret és olvasgattam, hogy mi vár még ránk.
Következett a Szurdok. Nagyon szép része volt ez a túrának.
A Vaskapu sziklához való feljutás pedig nagyon kemény része, de azt az emelkedőt is lenyomtuk, és a gerinc közelében megint tartottunk egy pár perces pihenőt. A Vaskapu-völgyben, ahol a P+ jelzés elérésekor balra kellett fordulni, ott egy kicsit elkeverdtünk, de hamar korrigáltunk. A dobogókői út elérésekor tudtuk már, hogy közel a cél, hiszen mi csak a 30km-es távra vállakoztunk.
Nagyon szép túra volt, jó időben, jó sok szinttel.