2009. július 24.

Fertő-tó kör

Reggel 9-kor a fertődi Eszterházy-kastély kertjéből indult a kerekezés a Zöldgömb szervezésében. Az idő kellemesen hűvös volt. Az első néhány km-t kerékpár úton tettük meg. Balf közelében elkezdett esni az eső, gyorsan esőkabátot vettem és tekertem tovább. Egyre jobban esett. Többen már egy buszmegállóban próbáltak menedéket találni, csatlakoztam hozzájuk és azt fontolgattuk, hogy ha visszafordulunk az időjárás miatt, akkor azt most kell megtenni, mert az első napi táv 56 km és most még csak 17-nél járunk. Később már nem lesz érdemes. Én nem fordultam vissza. Megvártam, hogy az eső elálljon és tovább indultam.
Hamar megszáradt a nadrágom és úgy tűnt, hogy az idő is egy kicsit jobb lesz. Balf után megszűnt a bringa út, az igencsak forgalmas országúton kellett tovább haladni. Fertőrákoson a Luka Pincészet mellett elhaladva közelítettünk a határhoz, kár hogy nem volt idő egy kóstolóra ;-)
A határ átlépése után ismét kerékpárút vezetett tovább, Rust elérésekor elkezdett szakadni az eső, iszonyatosan fújt a szél és nem volt menekvés, teljesen eláztam. El is tévedtem, sokad magammal, innen néhányan együtt tekertünk tovább, hátha úgy sikeresebben találjuk meg a helyes utat. De a vége felé szétszakadtunk. Nagyon esett az eső, fújt a szél. Néhol annyira, hogy nem tudtam tovább tekerni, mert lefújt a szél az útról, így tolnom kellett a nyílt szakaszokon a bringát. A cipőmben állt a víz, a nadrágomból, de még a bugyimból is csavarni lehetett. Aztán jött a jég.Vizesebb már nem lettem, nem is lehettem, de ez már fájt is. Nagyon szép részen bringáztunk, de semmi kedvem nem volt nézelődni, azon voltam, hogy mielőbb beérjek Purbachba, a kempingbe, ahol az éjszakát töltöttük.
Próbáltam megszárítgatni mindent, amit csak tudtam, de biztos voltam abban, hogy a cipőm nem lesz teljesen száraz másnapra. És persze nem volt másik cipőm.
Este nem volt gond az elalvással ;-)
Másnap reggel 8-kor indultunk, szép idő volt és nagyon bíztunk abban, hogy az is marad. A cipőm nedves volt még, de legalább a zoknim száraz. Egy darabig. De ez nem vett el a kedvemet, a jó időben kedvem volt fotózni és nézelődni is. 60 km maradt erre a napra, ami ilyen jó időben könnyedén teljesíthető volt. Szép környéken, jó időben, jó bringa úton tekerni igazán jó volt.

De! Amint átléptük a határt visszafelé, a magyar oldal katasztrófa. Már maga a határ nagyon rémes, ahogy azok az elhagyott, jó ideje nem használt épületek ott állnak... A magyar oldalon a bringa út két szélén derékig ér a gaz, sok helyen a közepén is, ami igencsak megnehezíti a kerékpárosok dolgát, az előzést, az egymás mellett való elhaladást. Nem hiszem, hogy sok pénz és sok munka lenne azt ott egy kicsit helyre hozni. Igazán jó hét végi (vagy akár 1 napos) program a Fertő-tó kör megtétele, sokan tekertek is arra. A határtól Fertődig már nem is nagy a távolság. Miért nem lehet ilyenre odafigyelni?

/2009.07.18-19./

eM

Táv: 117 km
Szint: 100 m fel
100 m le